بانيان فكر بانيان فكر .

بانيان فكر

اصول طراحي مجتمع تجاري حرفه اي با رنگ جذاب

اصول طراحي مجتمع تجاري حرفه اي با رنگ جذاب تصوير بصري مركز خريد ALEJA توجه بازديدكنندگان و رهگذران را به خود جلب مي كند و ساختمان را به يك شي قابل تشخيص تبديل مي كند. نماي منحني رو به خيابان داراي جلوه بصري قوي است كه توسط ريتم لايه هاي عمودي در تركيب با كنسول بزرگ و باريك ايجاد شده است.اصول طراحي مجتمع تجاري اين جلوه با رنگ نماي قرمز روشن تكميل مي شود. الگوي نورپردازي تزئيني در نوك تيغه ها هنگام عبور در تاريكي حال و هواي خاصي ايجاد مي كند.
ساختمان مركز خريد از دو جلد تشكيل شده است:
 - ساختمان جديد - يك حجم منحني دو سطحي در امتداد خيابان اصلي     - بازسازي آشيانه سابق كارخانه ربات - يك حجم مستطيلي تك سطحي كه در حياط پنهان شده است.
در حياط، هر دو بخش ساختمان از نظر بصري توسط سايبان هاي ورودي به هم متصل شده اند،اصول طراحي مجتمع تجاري كه به آرامي شكل منحني حجم ساختمان جديد را ادامه مي دهد و زيبايي نماي خيابان را حفظ مي كند. انحناي سايبان ها حجم مستطيل شكل را پنهان مي كند و از تشكيل يك ساختمان در مقياس بزرگ جلوگيري مي كند.
به منظور جداسازي فضاي باز فعال عمومي - ورودي هاي مركز خريد، پاركينگ وسايل نقليه، مناطق تفريحي - از تقاطع ترافيكي با شدت بالا، ساختمان غرفه ايجاد مي شود. اين انحناي ساختمان را ادامه مي دهد، تركيب كل را مي بندد، شامل تعدادي عملكرد اضافي - مناطق تجاري، سايبان با يك منطقه استراحت، پرچم هاي تبليغاتي،اصول طراحي مجتمع تجاري پاركينگ دوچرخه است.
مسيرهاي عابر پياده كه اطراف پاركينگ وسايل نقليه و مناطق سرسبز را احاطه كرده و امتداد مي‌يابند، راه مناسبي براي حركت عابران پياده و دوچرخه‌سواران فراهم مي‌كند. امكانات فضاي باز از نظر سبكي با ساختمان ادغام شده است، لهجه هاي خاكستري تيره و قرمز هم در عناصر امكانات رفاهي و هم در انتخاب فضاي سبز به كار رفته است. اين سايت با گروه‌هايي از درختان و بوته‌ها، از جمله درخت كريسمس، گروهي از نيمكت‌هاي گرد،اصول طراحي مجتمع تجاري جعبه‌هاي كاشت، نيمكت‌ها، ميزها، سطل‌هاي زباله، محل‌هاي پارك دوچرخه، قلاب‌هاي بستن سگ تكميل مي‌شود.
ساختار داخلي مركز خريد توسط يك راهرو عمومي تعريف شده است كه در داخل ساختمان امتداد دارد. ورودي هاي بازديدكنندگان از محوطه عمومي در فضاي باز در دو انتها و در مركز ساختمان قرار دارد. امكانات تجاري، خدماتي و پذيرايي در دو طرف راهرو قرار دارد. ديوارهاي جداكننده مجاور راهرو با ويترين مغازه‌ها و درگاه‌هاي ورودي عريض ساخته شده‌اند، اتاق‌ها و محوطه‌هاي جانبي دور از راهرو - در ديوارهاي بيروني ساختمان قرار دارند. مساحت كل اين مركز خريد تقريباً 12900 متر مربع است.
اين ساختمان داراي يك آتريوم دو سطحي است كه به عنوان يك لهجه داخلي با يك پلكان منحني دعوت كننده و يك درخت تزييني تزئيني طراحي شده است. فضاي داخلي اين منطقه به فرمت بصري فضاي باز اشاره دارد. اتريوم اجازه مي دهد تا فضاي خرده فروشي در طبقه بالا از طبقه همكف ديده شود و ارتباط بصري ايجاد كند.
اين پروژه با در نظر گرفتن يك اتصال داخلي - خارجي انجام مي شود كه براي يك فضاي عمومي مهم است.اصول طراحي مجتمع تجاري اين با سايبان هاي ورودي گسترده، مناطقي براي تراس هاي فضاي باز، اثاثيه فضاي باز، ورودي هاي لعاب دار و نماها اجرا شده است تا هم ارتباط بصري و هم حداكثر استفاده از نور روز را فراهم كند.
سه مركز پذيرايي در طبقه همكف واقع شده‌اند كه هر كدام داراي قسمتي از نماي شيشه‌اي هستند كه نور روز و خروجي مستقيم به تراس‌هاي بيروني را در اختيار سالن‌هاي بازديدكننده قرار مي‌دهند. كترينگ واقع در نوك شمالي ساختمان، گوياترين موقعيت را دارد - سالن بازديد به صورت فضاي باز در ارتفاع هر دو طبقه طراحي شده است. داراي بخش هاي بزرگي از ديوارهاي خارجي لعابدار است كه امكان نظارت بر فضاي باز را در سه جهت فراهم مي كند. سالن بازديدكنندگان با يك تراس در فضاي باز در زير كنسول بزرگ تكميل مي شود كه از طريق سيستم درهاي كشويي گسترده قابل دسترسي است. مركز تناسب اندام در طبقه فوقاني ساختمان واقع شده است، چندين سالن بازديد كننده نيز با لعاب وسيع طراحي شده است كه راه حل موفقي را ايجاد مي كند - تردميل هاي مشرف به فضاي باز.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۵۸:۰۸ توسط:صدرا علوياني موضوع: